Info Buah Pisang

loading...

Thursday 30 April 2015

Filled Under:

PIL DADAH CHONG WEI DARI ROSMAH MANSOR? LEE CHONG JAWAB


 Kes penggantungan atas kesalahan doping Datuk Lee Chong Wei telah pun selesai dan beliau sudah boleh beraksi mulai 1 Mei 2015 ini setelah hanya dikenakan 8 bulan penggantungan oleh BWF. Namun berbagai spekulasi timbul berkaitan pil tambahan yang digunakan oleh LCW sehingga gagal ujian doping.
Datuk Lee Chong Wei menafikan Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memberinya pil tambahan Cordyceps yang dicemari dengan bahan terlarang, dexamethasone. Dipercayai bahawa wanita berkenaan adalah isteri kepada seorang pemimpin MCA yang telah bersara.Wanita itu telah membeli Cordyceps dalam bentuk mentah, diproses dan diletakkan di kedai yang sama di Kuala Lumpur. Beliau kemudian mula menghantar kapsul itu kepada Chong Wei secara tetap sebagai hadiah.
“Orang yang memberikan kapsul tambahan tradisional China ini merupakan rakan baik dan rapat dengan saya. Dia bermaksud baik. Saya tidak boleh mendedahkan namanya. Saya boleh mengesahkan bahawa dia bukan Datin Seri Rosmah. (penaung Persatuan Badminton Malaysia),” – Lee Chong Wei
lee chong wei dan rosmah mansor
lee chong wei dan rosmah mansor





0 comments:

Post a Comment

loading...
loading...